Uzm. Diyetisyen Zişan Taşdemir  Yaman

Uzm. Diyetisyen Zişan Taşdemir Yaman

Sürekli tartılmak

Sürekli tartılmak

Danışan kitlem ve çevremde gözlemlediğim en büyük yanlışlardan birisi de sık sık tartılmaktır. Yeri geliyor bireyler sabah, öğle, akşam aç karna ve tok karna olmak üzere ortalama günde 6 kez tartılabilmektedirler. Bu oldukça yanlış bir yaklaşımdır. Özellikle sık tartılmanın önüne geçebilmek için baskülü gözünüzün önünden kaldırın.

Öncelikle şunu kabul etmelisiniz: Kararlarınızın ve yaptıklarınızın  büyük bir bölümünü bilinçaltınız kontrol eder. Yedikleriniz, içtikleriniz,  yaptıklarınız içsel olarak doğru düşündüğünüz bir mekanizma tarafından onaylanır. Bu yüzden bilinçaltından gelen mesajların büyük bir önemi vardır. Bir taraftan kilo vermeye çalışırken bir taraftan da kilo almanız gerektiğine dair mesajlar varsa bu durum direnç oluşturacaktır.

Peki ne zaman tartılmalıyız?

Öncelikle sabah aç karna ve lavobaya gittikten sonra, düz bir zemin üzerinde kalibrasyonu yapılmış baskülde tartılmanız doğru sonuç almanızda etkili olacaktır.

Peki hangi durumlarda tartılmamalısınız ?

Fazla tuz alındığı zaman ve ödem durumunda,
Seyahatten hemen sonra,
Kabızlık ve ishal gibi durumlarda,
Regl döneminden hemen önce ve sonra,

Spordan hemen sonra,
Alkol aldığınız dönemlerde,
Karbonhidrattan zengin beslendiğiniz dönemlerde tartılmanız doğru sonuç vermeyecektir.
Her öğün ve her gün tartılmanız vücudunuzda strese neden olabileceğinden doğru sonuçlar vermeyecektir ve motivasyonunuzu etkileyecektir. İdeal olarak 10 günde bir ya da haftalık aynı saatlerde, aynı kıyafetlerinizle, aynı baskülde tartılmanız daha iyi olacaktır.

Son olarak küçük bir hatırlatmada bulunmak istiyorum.
Tartıda gördüğünüz rakamlara lütfen takılmayın. Önemli olan bu ağırlığın yağ, kas oranı, protein, mineral vs. dağılımı..

Hepinize sağlık dolu bir hafta sonu diliyorum.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Uzm. Diyetisyen Zişan Taşdemir Yaman Arşivi
SON YAZILAR