KONYA HABER
Konya
Parçalı bulutlu
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
41,3152 %0,24
48,6610 %0,45
4.838,76 % -0,38
Ara
BBN Haber Güncel Mısır tatili, havayolu şirketinin seferi yapamaması ile havalimanında bitti

Mısır tatili, havayolu şirketinin seferi yapamaması ile havalimanında bitti

Farklı turizm acentelerinden Mısır'da tatil yapmak için tur satın alan Türkiye'nin çeşitli illerinden 97 kişinin tatili, ertelenen uçuş nedeniyle adeta çileye oldu.

KAYNAK: İha
Okunma Süresi: 3 dk

Yaz tatilini yurt dışında geçirmek isteyen ve çeşitli turizm acentelerinden 4 gün 5 gece Mısır Turu satın alan çok sayıda vatandaş sürekli ertelenen uçuş nedeniyle mağdur oldu. Türkiye'nin çeşitli illerinden gelen ve cuma akşam 23.00'dan bu yana İstanbul Havalimanı'nda uçak saatini bekleyen 97 kişi, yabancı bir havayolu ve tur paketi satın aldıkları turizm acentelerinin ilgisizliğinden yakındı. Sabah erken saatlerde Tailwind Havayolları ile Mısır'a gitmek üzere İstanbul Havalimanı'na gelen çok sayıda vatandaşa ilk olarak uçuşun bir saat ertelendiği bilgisi verildi.
Acenteler bilgilendirme yapmadı
Belirtilen saatin gelmesine rağmen uçuşu gerçekleşmeyen yolculara havayolu şirketi veya ilgili acenteler herhangi bir bilgilendirme yapmadı. Vatandaşların yaşanan gecikmelere tepki göstermesi üzenine 97 kişi yetkililer tarafından bir otele yerleştirildi. Aç ve susuz bir şekilde havalimanında uzun süre bekleyen vatandaşların çilesi otelde de sürdü. Bugün öğlen saatlerinde otele nakledilen vatandaşlar otelin hazırlıksız olması nedeniyle bir mağduriyet daha yaşadı. Odaların hazırlanmasını bekleyen aralarında çocuklarında bulunduğu 97 kişi 12 saat sonra rahat bir nefes alabildi.
97 kişi uçuş saatini bekliyor
Yerleştirildikleri otelde uçuş saatini beklemeye başlayan vatandaşlara ilk olarak 20.30'da ardından ise 23.15'te uçuşun gerçekleştirileceği bilgisi iletildi. Yaklaşık 18 saattir Mısır'a gitmek için bekleyen vatandaşlar yaşananlara tepki gösterirken gecikme nedeniyle otel rezervasyonlarının da iptal olma tehlikesi ile karşı karşıya olduklarını belirtti. Yaşananlara tepki gösteren Özgür Akar adlı vatandaş, “97 kişiyiz ve 20 ye yakın farklı acenteden bilet alındı. Ama sabah havalimanına geldiğimizde uçak iptal oldu ve bununla ilgili bize hiçbir bilgi verilmedi. Havalimanında mağdur olduk. Mağduriyetimizi kimseye anlatamadık. Bankoda görevli insanlar kaçtı gitti. Biz havalimanında sesimizi yükselttikten sonra bir takım görevliler geldi. Tur otobüsleri ayarlandı onu da eksik ayarladılar. Orda da bir mağduriyet yaşandı” dedi.
Birçok ilden tur paketi alanlar var
Türkiye'nin birçok ili ve yurt dışından gelerek tura katılmak için havalimanında bekleyenler olduğunun altını çizen Akar, “Bu tura katılanlardan Şırnak, Antep, Antalya, Adana, Mersin, Ankara, Tekirdağ'dan Türkiye'nin birçok yerinden ve yurt dışından gelen insanlar var. Hepsi mağdur oldu. Mağduriyet sadece bu değil, birde Mısır'a gittikten sonra Kahire'ye gidecek olanlar, başka turlara katılacak olanlar var. Hepsi iptal oldu, mağdur oldular. Görevliler hiç kimse net cevap vermediler, dalga geçer gibi değişik saatlerde kalkış olacağını söylediler. En son öğrendiğimizde akşam 19.00 dediler, sonra 20.00 oldu, şu an 23.00 oldu” ifadelerini kullandı.
Otel hazırlıksız yakalandı
Uzun bekleyişin ardından bazı yetkililerin gelerek bekleyenleri yakında bulunan bir otele yerleşmelerini sağladığını söyleyen Özgür Akar, sorunların bura da devam ettiğini belirtti. Akar, “Bizim baskın çıkmamız neticesinde bizi yakın civarda ki bir otele yerleştirdiler. Ama otelde hazırlıksızdı. Buraya geldik, göçmenler gibi çok zor şartlarda kahvaltımızı ettik. Otelde yer sıkıntısı vardı. Odaların boşaltılmasını bekledik, şu anda hala bekliyoruz” dedi.
"Acenteler sorumluluk almıyor"
Acentelerin yaşanan sorunlara ilgisizliğinden yakınan Akar, “Tur firmaları da bunun için bize bir şey yapmadılar. Dönüşte sağlamıyorlar. Onlar da anladığımız kadarıyla ağız birliği yapmışlar herkese aynı cevabı veriyorlar. Sorumluluğu almıyor, hepsi sorumluluktan kaçıyor. 4 gece 5 günlük bir tur, herkesin birer günü yandı. Şu anda ikinci güne de sarkacak gibi gözüküyor. Dolayısıyla bununla ilgili bir para iadesi yapılması lazım, telafi yapılması lazım, bunun için haklarımızın olmadığın söylüyorlar. Bakalım nasıl sonuçlanacak bizde cevap bekliyoruz, yardım istiyoruz” şeklinde konuştu.

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *