KONYA HABER
Konya
Açık
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
46,5019 %0.05
52,8341 %-0.2
9.990,33 % -0,53
BBN Haber Tarım Konya Ovası'nda hasat sezonu başladı: Rekor bekleniyor

Konya Ovası'nda hasat sezonu başladı: Rekor bekleniyor

Konya Ovası'nda rekor beklenen hasat sezonu başladı. Türkiye'nin tarım başkentinde hububatta son 10 yılın en yüksek rekolte beklentisi

Konya Ovası'nda hasat sezonu başladı: Rekor bekleniyor
KAYNAK: İHA
Okunma Süresi: 3 dk

Tahıl ambarı Konya Ovası'nda hububat hasadının ilk adımı olan arpa tarlalarına biçerdöverler girdi. Sezonda erken ürün hasadından kaçınılması uyarısında bulunan uzmanlar, geçmiş 10 yılın en yüksek rekolte rakamlarının elde edilmesinin beklendiğine dikkat çekti.
Türkiye'nin tahıl ambarı olarak bilinen Konya Ovasında arpa hasadı başladı. Yüzölçümünün yüzde 47'si tarım arazisi olarak kullanılan Konya'da, geçen yıllarda kuraklık ve yağış yetersizliği nedeniyle rekoltede ciddi oranda düşüşler meydana geldi. Bu yıl beklenen yağışların ovaya düşmesiyle beraber, rekolte beklentisinde büyük artış oldu.

"31 ilçemizde verimin, rekoltenin yüksek olacağını tahmin ediyoruz"

Son 10 yılın en yüksek rekoltesinin elde edilebileceğine dikkat çeken Konya İl Tarım ve Orman Müdürü Duran Seçen, "Son birkaç yıl içerisinde ülkemiz genelinde olduğu gibi ilimizde de doğal afetlerden kaynaklı gerek don, kuraklık kaynaklı birkaç senedir verim kayıpları yaşıyorduk. Çok şükür bu sene tohumların ekilmesi ile birlikte düzenli bir yağış aldık. Dolayısıyla tohumların ekilmesi ile birlikte hasat dönemine kadar sürekli gözlemlerimizi yaptık. Doğal afet kaynaklı herhangi bir zararımız söz konusu değil. Yağışlarımız hasat dönemine kadar düzenli bir şekilde gerçekleşti. Bundan önceki birçok senede yaşadığımız kayıpları bu sene inşallah yaşamayacağız. Yapmış olduğumuz gözlemlerde tüm ilçelerimizde, 31 ilçemizde verimin, rekoltenin yüksek olacağını tahmin ediyoruz. Konya genelinde yaklaşık 10 milyon dekarlık alanda arpa ve buğday ekiliş alanımız var. Bu ürünlerin hasat edilmesinde çiftçilerimizin çok acele etmemesi gerektiğini söylüyoruz. Çünkü nemli olduğu takdirde depolamaya uygun değil. Biraz daha kurumasını beklesinler. Tahminlerimiz, meteorolojiden aldığımız veriler, bizim fenolojik gözlemlerimiz belki de Konya'mızda son yaklaşık 10 yıl içerisinde en yüksek verimi bu sene almış olacağız. Dolayısıyla bundan da çok mutluyuz" dedi.

"Sulu arazide toprağın yapısına, kalitesine göre bin kiloya varan ürünlerimiz olacak diye düşünüyoruz"

Bu sezonda beklentilerinin üzerinde rekolte aldıklarına dikkat çeken Selçuklu Ziraat Odası Başkanı İsmail Toklu, "2025 yılını yaşadıktan sonra 2026'da bu verimlerin gerçekleşmesi çiftçiler adına bizi gerçekten memnun etti. Geçen sene zirai don, kuraklık sonrasında bu sene sonbaharda tohumu toprağa atmamızın sonrasındaki yağışlar, ilkbaharda çok güzel gelen yağışlar başak boyumuzu, sap boyumuzla birlikte şu anda da dane verimine etki etmeye başladı.

 Biz bu sene Selçuklu ilçesi ve Konya yöresi kıraç olaraktan 250 ile 450 kilo bandında bekliyoruz. Sulu arazide de 500 ve 600 kilo bandında, hatta bazı yerlerde toprağın yapısına ve kalitesine göre de 900 ile bin kiloya varan ürünlerimiz olacak diye düşünüyoruz. TMO yetkililerinin ifadesine göre 21. günden sonra ürünlerin ücretlerini üreticilere vereceklerini, arpa için ikinci kalite 12 bin 750 lira, birinci kalite 13 bin lira gibi bir fiyat açıkladılar. Üreticilerimiz beklesinler, randevularını alsın, kendileri alamıyorlarsa ziraat odamıza gelsinler, biz randevularını alalım ve ürünlerimizi TMO'ya teslim edelim. Ürünlerimiz, ederi kadar satılsın" şeklinde konuştu.

"80 noktanın üzerinde hububat alımı için gece gündüz gözetmeden üreticilerimizin yanında olacağız"

Toprak Mahsulleri Ofisi (TMO) Konya Başmüdürü Mehmet Barlak ise, "Toprak Mahsulleri Ofisi olarak da hasadın başladığı lokasyonlarda toplam 53 noktada randevuları aktif hale getirdik. Üretimimizin arz ettiği tüm ürünleri alabilecek düzeydeyiz. Önümüzdeki süreçte hasat olacak diğer noktalarda da, toplam açılacak olan ekiplerle beraber 80 noktanın üzerinde hububat alımı için gece gündüz demeden mesai mefhumu gözetmeden üreticilerimizin yanında olacağız" diye konuştu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız