Senaryo güzel tanıtım vasat
Forvet transferi gelecek mi? Kanatlara takviye yapılacak mı? Sağbek alınacak mı? Soruları şöyle dursun. Son birkaç yılda açık ara Türkiye ortalamasının çok üzerinde bir başarıyla çalışan sosyal medya ekibimiz nihayet forma tanıtımını tamamladı ve sosyal medya sayfalarımızdan paylaştılar.
‘La case de papel’ ve ‘Diriliş Anadolu Kartalı’ temalı tanıtımlar ile zirveye yerleşen sosyal medya ekibimiz çıtayı o kadar yukarı taşıdı ki ne yapsa bu tanıtımların gölgesinde kalması bizi şaşırtmazdı. Açıkçası ben içinde bulunduğumuz süreç dolayısıyla sağlıkçı temalı bir çalışma olur diye beklemiştim.
Dünyaca ünlü spor giyim markasının kazanan kalır başlıklı reklamına benzettim ilk bakışta fakat beklediğimin çok altında bir tanıtım olduğundan söylemem yanlış olmaz.
Bu konularda profesyonel bir meziyetim yok, lakin bu tanıtımı ben yapsaydım sokak yerine bir arsa, tarla gibi bir alanı seçerdim. Bu tanıtımın aslında ana fikri mükemmel fakat çekimlerde ciddi bir başarısızlık söz konusu olmuş. Arkadaş ortamınızla bir yere gidersiniz ve fotoğraf çekmesi için birini ararsınız da en alakasız kişi denk gelir ve başarısız bir çekim yapar ya aynen öyle olmuş. Senaryoyu yazmışsınız film setine gitmişsiniz tam çekim yapacaksınız bir bakmışsınız kamera yok! Ee geldik madem cep telefonuyla da çekeriz deyip bir çekim yapılmış havası var.
Önceki tanıtımlarda görsellik, derinlik, detay ve konuları kısa film tadında harikulade paylaşımlar olmuştu. Ömer Ali’nin tanıtıma dâhil olduğu 55.saniyeye kadar aslında tanıtım iyi gidiyordu. Sanırım daha sonra çekim yapanın işi çıktı ve ayrıldı.
Senaryoya bakıyorum; adımlayarak adam seçimi, salçalı yada çikolatalı ekmek yiyen kız detayı, bahçeye top kaçması hepimizin belli yaşlara götürdü. Şehit isimlerini de olsa yâd etmek çok güzel fikir. Ama burada kullanılan çocukları keşke bu işlerle uğraşan çocuklardan seçseydiniz. Buradan anladığım kadarıyla senaryoyu Hüseyin Ekinci ve ekibi yazıyor. Birkaç aşamadan geçtikten sonra dış müdahalelere maruz kalıp işleyiş değişiyor. Eklemeler ve çıkarımlar yapılıyor sonra fikir değişiyor. Çekimde de eksikler olunca bu güzel iş heba oluyor. Sanırım hatırından geçemeyeceğimiz kişiler şu da olsun orada diyor ve ekleniyor. Önceki tanıtımda da benzer, gereksiz fazlalıklar vardı.
Daha önceki tanıtımlarda çıtayı zirveye çıkartan ekip bu ekip olduğundan serzenişte bulunuyorum yoksa fikir güzel. En azından teyze çağırdığında tekrar çocuk olurlar mı diye çok bekledim ama olmadı. Yada teyze topunuzu keserim diyecekken formaları görüp söyleyeceklerini dese daha başarılı olurdu diye düşünmeden geçemedim. Futbolcu dönüşümlerinde topu havaya atıp kontrol anında dönüşüm olabilirdi. Bu söylemlerim tamamen maliyet gerektirmeyen basit işlerdi aslında.
Toparlayacak olursak tanıtımda ana tema enfes forma modelleri güzel fakat görsellikte sınıfta kaldınız arkadaşlar vasat kusura bakmayın. Bu tanıtım ile düşündüğüm en önemli şey ise çıtayı biraz düşürüp 100.yılımızda ki tanıtıma önem verip çıtayı orada zirveye çıkarmak olabilir. Ayrıca tanıtımda sadece 2 forma kullanılmış 3.forma aynı siyah forma olacak sanırım fakat ilk hafta bay geçmemiz acaba bir tanıtım daha yapılır mı sorusunu aklıma getirmiyor değil. Sonuçta Avrupa’da formalar artık tek tek tanıtılıyor.
Unutmadan gündem olduğu için belirtmem gerekir ki yöneticilerce Twitter’dan transfer ile ilgili paylaşım yapmak bence profesyonel bir yaklaşım değil, zira transfer gecikince tepkiler de haliyle artıyor. Rakipleriniz transferleri ses getiren isimler olunca sizin bu paylaşımlar sonucu ses getiren isim getirmeniz icap ediyor. Bence transfer konusunda açıklama yapmak yerine bu işi sosyal medyanın tanıtımlarına bırakmak gerekir.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.