Teknolojinin Sosyal Medya Hızı
Teknolojinin Sosyal Medya Hızı
Hızla değişen dünyada teknolojiden daha hızlı gelişen başka bir endüstri yok. Teknoloji sektörü, yeni fikirlerin, günlük işleri yürütme şeklimize dair farklı yolların ve hükümetlerin dünya meselelerini koordine etmesinde yeni yöntemlerin inovasyonunda ön saflarda yer alıyor.
Bu sektördeki büyüme şaşırtıcı bir hızda devam ediyor ve hiçbir yavaşlama belirtisi göstermiyor.
Teknoloji sektörü, şu anda yılda yüzde 5 ila 6 oranında büyüyen geniş bir kategori ve önümüzdeki yıllarda yapay zeka kitlelere yayıldıkça bu oranın artması bekleniyor.
Devrim yaratan teknoloji her geçen gün ilerliyor ve tabii, bu ilerlemenin maliyeti de artıyor. Sektörde 2022 yılında toplam 3,45 trilyon dolarlık harcama yapıldı.
Teknoloji ilerledikçe, ürünleri de farklı şekilde satın alıyor ve tüketiyoruz. Geçtiğimiz yıl, mobil reklamcılığa 300 milyar dolar harcandı. (Euro News)
Şirketlerin tüketim ve etkileşim şeklimiz üzerindeki etkisi her zamankinden daha fazla. Sosyal medya dünyasının en büyük platformlarından biri olan TikTok, bu değişimlerin ön saflarında yer alıyor.
Sosyal medyadaki, eğlenceli içeriğin ve topluluğumuzun buluşma noktası olan topluluk ticareti dediğimiz şey. Bir ürünle ilgili olarak “#TikTok satın almamı sağladı” hashtag’in 57 milyar görüntülenmeye sahip olduğu görüldü. Ve sosyal medyanın bu gücü sayesinde insanlar ürünleri keşfediyor, inceliyor, bu farklı ürünlerle etkileşime giriyor ve sonra gerçek dünyada etki yaratıyorlar.
Peki, bu pastadan pay akmak isteyen, büyük şirketler verilerimizi nasıl kullanıyor?
Teknolojik gelişmeler nedeniyle değişen sadece tüketim değil. İş yapma şeklimiz de büyük bir değişimden geçiyor.
Sosyal medya veya diğer teknolojilerle toplanan veriler, bu ara işletmelerin en yaygın r6eklam ve satış kanalları. Bu bağlamda tv kanalları yakın tarihte nostalji sınıfına gireceğe benziyor.
Hepimiz veri çağında olduğumuzu biliyoruz. Ve veriler giderek daha da hızlı büyüyor. Dolayısıyla bu her kuruluşun, her işletmenin çok verimli bir şekilde ele alması gereken bir konu. Daha hızlı kararlar almak zorundalar. Bu içgörüleri elde etmek için teknolojinin gücünden yararlanarak kesin kararlara ulaşmaları gerekiyor. Süreci çok daha verimli hale getirmek ve veri içgörülerine daha hızlı bir şekilde ulaşabilmek için, yapay zeka becerileriyle desteklenen ya da entegre edilen, birleşik veri platformlarına ayak uydurmak zorundalar.
Sosyal medya, iş dünyası için fırsatların eğlenceli videolar hazırlamanın çok daha ötesine geçtiğinin farkına vardı.. Veri güvenliğine ilişkin bariz endişelere rağmen, görünen o ki tüketiciler, teknoloji devlerini hayatımızın neredeyse her alanında kabul etmiş durumda. Ve geleneksel çizgiler bulanıklaşıyor.
CEO'lar, vatandaşlar ve hükümetler ise hâlâ, bu çok yeni ve çok samimi ilişkinin hem potansiyelini hem de tuzaklarını tahmin etmeye çalışıyor.
Firma ya da bireysel bazda hiç kimsenin kaçamayacağı sosyal medyanın bu hızlı tırmanışı yakın tarih geleceğimizin en büyük belirleyicisi. İzleyelim, görelim teknoloji bizleri hangi refaha, hangi uçurumlara götürecek.
Kalın sağlıcakla.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.